ממשלת אחדות? ההצעה המפתיעה של ח"כ מהאופוזיציה

איתי גדסי No Comments on ממשלת אחדות? ההצעה המפתיעה של ח"כ מהאופוזיציה

ח"כ מתן כהנא קורא להקמת ממשלת אחדות בראשות נתניהו. במטה המאבק תקפו וקרא לגנץ להתנער ממנו: "ראוי שיפרוש מהאופוזיציה ויצטרף לחבריו בממשלת החורבן". שר התקשורת קרעי: "הזיות שחום אוגוסט עושה לאנשים"

מתן כהנא צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סדקים בחרם על מנהיג הימין? חבר הכנסת מתן כהנא מהמחנה הממלכתי קורא היום (חמישי) להקמת ממשלת אחדות בראשות נתניהו, כמתווה ליציאה מהמשבר שקורע את החברה הישראלית.

על פי המתווה של כהנא, ראש הממשלה נתניהו יכהן כראש ממשלה לשנתיים בממשלת אחדות עם המחנה הממלכתי ויש עתיד ו"כל מפלגה שתסכים לקבל קווי יסוד ברוח מגילת העצמאות". בעוד שנתיים יתקיימו בחירות ונתניהו יפרוש לביתו.

"אתם באמת חושבים שיש פתרון יותר טוב מזה למשבר העמוק בו המדינה נמצאת כעת? ממשלה כזו תוכל לרפא את השסע הפנימי העמוק בינינו ותיתן מקום לכל חלקי החברה בישראל", כתב כהנא.

"ממשלה כזו תאחד מחדש את הצבא ותתמודד עם האיומים החיצוניים המתגברים סביבנו. ממשלה כזו תוכל לגבש חוקה, או לכל הפחות לחוקק מקבץ חוקי יסוד שיאזנו טוב יותר את מארג הכוחות בין רשויות השלטון.

"ממשלה כזו תביא שלום עם סעודיה. ממשלה כזו תשקם את הכלכלה ותחזיר את אמון שווקי העולם בנס הישראלי. ממשלה כזו תביא את השקט שכולנו כל-כך משוועים לו. שקט שהוא לא רפש. שקט של ברכה.

"בשנה האחרונה זכיתי להעמיק את היכרותי עם בני גנץ. נוכחתי לדעת שכפי שהוא כבר הוכיח בעבר, אצלו ישראל באמת לפני הכל. אני מאמין שאם כזה תרחיש היה טיפ-טיפה אפשרי, הוא היה בוחן אותו ברצינות.

"בצער עמוק אני מודה שלא מצאתי אפילו אדם אחד שמבין בפוליטיקה שחושב שיש דרך לגרום לכזה תרחיש לקרות כיום. אבל אם מספיק אנשים יבקשו את זה, מי יודע…, אולי יהיה סיכוי. אני אמשיך להשתדל ולהתפלל שכזו ממשלה תקום", סיכם.

ח"כ דן אילוז מהליכוד כתב בתגובה: "מתווה אילוז: מפלגות האופוזיציה מתבגרות, מקבלות את תוצאות הבחירות ומפסיקות את החרם הילדותי שהורס את הפוליטיקה הישראלית. בלי תנאים הזויים".

שר התקשורת ד״ר שלמה קרעי הגיב: "הזיות שחום אוגוסט עושה לאנשים… רק מתפקדי ומצביעי הליכוד יחליטו מי יעמוד בראשנו ולכמה זמן. נתניהו לא הולך לשום מקום. כשתפסיקו להיות שבויים בידי הברסלרים ושות׳, תוכלו להצטרף על בסיס קווי היסוד של הממשלה הזו על כל שותפיה המעולים".

ממטה המאבק נגד הממשלה נמסר: "זה לא מתווה חילוץ, זה מתווה בלהות. מתן כהנא מוכיח בדבריו יום אחרי יום שהוא לא מייצג את הציבור שהכניס אותו לכנסת. מי שקורא למיליוני ישראלים פטריוטים "שורפי אסמים" ופועל להשארת הנאשם בשלטון, ראוי שיפרוש מהאופוזיציה ויצטרף לחבריו בממשלת החורבן.

"גנץ, התקלה הזאת היא באחריותך. עמדותיו של כהנא נגד בג"ץ והדמוקרטיה ברורות. זה הזמן להתנער ממנו ולהבהיר שאינך שותף לערכים הללו. עוד היום".

נזכיר, כי רק לפני ימים ספורים אמר גם חבר הכנסת אלעזר שטרן מיש עתיד כי הוא איננו מתנגד לממשלת אחדות בראשות נתניהו. ביש עתיד הבהירו כי לא מדובר בקו הרשמי של המפלגה, אך ההבהרה לא יצאה בהודעה רשמית.

שטרן נשאל בריאיון האם יסכימו להיכנס לממשלת נתניהו במקום הגורמים ה"קיצוניים" בן גביר וסמוטריץ' והשיב: "אשמח שתהיה הצעה כזאת על השולחן. לא שמעתם אותי אף פעם אומר שאני נגד ממשלת אחדות. אבל לא שמעתי אותו מציע את זה. אם הא יציע – יש דיון".

 



0 תגובות